Help…
onze dochter is nu 10 maanden en heeft 2,5 week geleden voor het eerst op haar buikje gerold.
Ze ligt vaak op haar zij. en dan probeert ze het weer maar als ze dan net dat laatste stukje moet doordraaien, dan lijkt het net of ze schrikt en dan laat ze zich terug vallen op haar rug.
Wat nu te doen want zo leert ze ook nooit kruipen en lopen…
wie heeft advies of raad voor mij?
Hetty
hoi hetty , wat zegt het cb er over dat ze nog niet rolt :think:
Ik zou met haar gaan oefenen!
Maar eerst evt. ‘‘lichamelijk gebrek’’ uit sluiten zodat je niet iets erger maakt dan het is :shifty:
Dus mijn advies…wat ik zou doen is met het cb overleggen of de ha en een doorverwijzing naar kinderfysio vragen,die weten precies hoe en wat je kan stimuleren zodat je iig niets ‘‘fout’’ doet!
Succes!
Volgens mij heb je geen verwijzing meer nodig voor de fysio of geldt dat niet voor kinderfysiotherapie. Ik zou in ieder geval wel even langs de kinderfysio om uit te sluiten dat ze een lichamelijk gebrek heeft. Als ze dat niet heeft, dan kan je gaan oefenen. Bij onze dochter duurde het ook even voordat ze dat laatste stukje kon doordraaien en in het begin bleef ze vaak steken, maar na een paar weken hard oefenen door haar had ze het door en nu rolt ze de hele kamer door.
Succes!
Met onze dochter hetzelfde. Ze is inmiddels 11 maandjes oud en ook hier wordt er nog niet gerold, gezeten of gekropen. Ze teigert nu een beetje de kamer door (ze trekt zichzelf vooruit). Via het CB ben ik naar de huisarts verwezen voor een verwijzing naar de kinderfysio. Ze willen dit graag via de ha zodat hij op de hoogte is van de ontwikkeling van je kindje. De ha is de spin in het web op het medische vlak.
Mijn dochter heeft er wel last van dat ze niet kunnen rollen. De dooddoener “komt vanzelf” kan ik niet meer horen Wij zijn vandaag naar de kinderfysio geweest. Dit was wel erg verhelderend. Ze heeft ons tips gegeven hoe wij het beste kunnen oefenen en ook gaf ze aan waar mijn meissie wel heel goed in is… ook super om te horen natuurlijk.
We hebben de box leegehaald zodat ze lekker veel ruimte om zich heen heeft. We hebben blokjes op afstand gelegd zodat ze over haar schouder moet grijpen om iets te pakken en we hebben iets aan de zijkant van de box gehangen waar ze naar toe kan draaien.
Met 11 maanden moet ze weer naar het cb toch? Vraag even om een verwijzing of ga zelf naar de huisarts. Het is bijzonder prettig als je even wat hulpmiddeltjes hebt.
Succes met de kleine pop. Ik weet hoe frustrerend het soms kan zijn.
voor de fysio heb je geen verwijzing van de ha meer nodig. Je kunt zelf contact opnemen met een fysio en vragen of ze je kindje opnemen voor behandeling.
Joy deed het ook niet. Ze wou echt NIET op haar buik. Uiteindelijk zat er wat vast in dr nekje, osteopaat had dit verholpen maar omdat ze zichzelf al verkeerde houdingen had aangewend zijn we ook naar de kinderfysio gegaan omdat het anders steeds weer opnieuw “opslot” ging. En binnen enkele maanden was het voorbij. Ze is overigens niet gaan kruipen in 1e instantie (billenschuiven) en laat gaan lopen bij 16maanden maar toen is ze later alsnog gaan kruipen niet vaak maar zo nu en dan doet ze dat nog wel eens! Dus het is toch nog helemaal goed gekomen. Maar wel met goede oefeningentjes van de fysio.
Als ze schrikt doet er misschien iets een beetje pijn of voelt in ieder geval waarschijnlijk niet fijn, dus ik zou inderdaad naar, bijvoorbeeld, een fysiotherapeut gaan om te laten kijken of er lichamelijk iets ‘dwars zit’.